Στις 27 Νοεμβρίου, το Νορβηγικό Συμβούλιο Καταναλωτών υπέβαλε καταγγελία κατά της Google. Βάσει νέας έρευνας, η Google κατηγορείται ότι χρησιμοποιεί παραπλανητικό σχεδιασμό και παραπλανητικές πληροφορίες για να χειραγωγήσει τους χρήστες της.
Πιο συγκεκριμένα, η Google κατηγορείται ότι παρακολουθεί τους χρήστες μέσω του “Ιστορικού τοποθεσίας” και της “Δραστηριότητας ιστού και εφαρμογών”, οι οποίες είναι ενσωματωμένες σε όλους τους λογαριασμούς Google.
Για τους χρήστες κινητών τηλεφώνων με Android, όπως τα τηλέφωνα Samsung και Huawei, είναι ιδιαίτερα δύσκολο να αποφευχθεί αυτή η παρακολούθηση.
Ενδεικτικά οι τεχνικές τις οποίες χρησιμοποιεί η Google, ώστε να ωθεί τους χρήστες να μοιραστούν την τοποθεσία τους, σύμφωνα με την καταγγελία είναι οι εξής:
Παραπλανητική ροή κλικ: Η ροή κλικ κατά τη ρύθμιση μιας συσκευής Android ωθεί τους χρήστες να ενεργοποιήσουν το “Ιστορικό τοποθεσίας” χωρίς να το γνωρίζουν. Τεχνική που έρχεται σε αντίθεση με τις νομικές υποχρεώσεις να ζητηθεί η ενημέρωση και η ελεύθερη συναίνεση.
Κρυφές προεπιλεγμένες ρυθμίσεις: Κατά τη ρύθμιση ενός λογαριασμού Google, οι ρυθμίσεις δραστηριότητας Ιστού και εφαρμογών “κρύβονται” πίσω από τα επιπλέον κλικ και ενεργοποιούνται από προεπιλογή.
Επαναλαμβανόμενες ειδοποιήσεις για ενεργοποίηση τοποθεσίας: Οι χρήστες καλούνται επανειλημμένα να ενεργοποιούν το “Ιστορικό τοποθεσίας” όταν χρησιμοποιούν διαφορετικές υπηρεσίες Google, ακόμα και αν αποφάσισαν να αποφύγουν αυτήν τη λειτουργία όταν ρύθμισαν το τηλέφωνό τους.
Σκοπός της Google; Να αποσπάσει τη συγκατάθεσή τους, ώστε οι χρήστες να δέχονται να παρακολουθούνται συνεχώς, αποκαλύπτοντας έτσι σημαντικές πτυχές του εαυτού τους!
Ποιες είναι αυτές οι σημαντικές πτυχές όμως;
Τι είναι αυτό που γνωρίζει ακριβώς η Google; Γνωρίζει π.χ η Google αν βρίσκεσαι στο σαλόνι, στο υπνοδωμάτιο σου ή ακόμα και στη τουαλέτα σου; Πόσες φορές ανά λεπτό καταγράφει το που βρίσκεσαι; Όταν κάνεις διάλειμμα για τσιγάρο στη δουλειά, μήπως είναι και αυτή εκεί; Ξέρει πότε πηγαίνεις ραντεβού; Μήπως γνωρίζει τη θρησκεία σου; Τα προβλήματα υγείας σου; Αυτά και άλλα πολλά στο επίσημο βίντεο της εκστρατείας του Νορβηγικό Συμβουλίου Καταναλωτών που ακολουθεί! Πολλές πληροφορίες και εδώ.