Η αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων του Ηνωμένου Βασιλείου (Information Commissioner’s Office – ICO) δημοσίευσε σήμερα τρεις νέες μελέτες αναφορικά με την ανάλυση προσωπικών δεδομένων για σκοπούς προώθησης πολιτικών εκστρατειών.
Η πρώτη μελέτη έχει τίτλο “Democracy Disrupted? Personal Information and political influence” (άτυπη μετάφραση: Διατάραξη της Δημοκρατίας; Προσωπικά Δεδομένα και πολιτική επιρροή). Σκοπός της μελέτης είναι να ρίξει φως αναφορικά με τη χρήση προσωπικών δεδομένων κατά τη διενέργεια πολιτικών εκστρατειών. Επίσης, η εν λόγω μελέτη παραθέτει δέκα (10) συστάσεις για τη νόμιμη και διαυγή χρήση προσωπικών δεδομένων κατά τη διενέργεια πολιτικών εκστρατειών από πολιτικά κόμματα του Ηνωμένου Βασιλείου στο μέλλον.
Η δεύτερη μελέτη έχει τίτλο “Investigation into data analytics for political purposes – update” (άτυπη μετάφραση: Έρευνα αναφορικά με την ανάλυση δεδομένων για πολιτικούς σκοπούς – επικαιροποίηση). Σκοπός της μελέτης είναι να ενημερώσει το ευρύ κοινό για τα νέα ευρήματα της Αρχής στο πλαίσιο της έρευνας που αυτή διεξάγει, ήδη από τον Μάιο του 2017, για την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων για πολιτικές εκστρατείες. Η εν λόγω έρευνα είχε ξεκινήσει κατόπιν ισχυρισμών για κρυφή επεξεργασία προσωπικών δεδομένων ψηφοφόρων και χρήση στοχοποιημένων πολιτικών διαφημίσεων κατά τη περίοδο του Βρετανικού δημοψηφίσματος για το μέλλον της χώρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Επίσης, η μελέτη εμπεριέχει μια αναλυτική αποτύπωση όλων των ρυθμιστικών πράξεων στις οποίες έχει προχωρήσει το Ηνωμένο Βασίλειο το τελευταίο διάστημα όσον αφορά εμπλεκόμενες εταιρίες (Facebook, Cambridge Analytica, κ.α), πολιτικά κόμματα, μεσάζοντες πληροφοριών, οργανώσεις υποστήριξης πολιτικών εκστρατειών, κ.α. Σίγουρα, μία από τις τελευταίες ενέργειες της αρχής, που έχει τραβήξει την προσοχή του τύπου, είναι η αποστολή ειδοποίησης προς το Facebook με την οποία του γνωστοποιεί την πρόθεσή της να εκδώσει χρηματικό πρόστιμο ύψους 500.000 λιρών αγγλίας (περίπου 565.000 ευρώ) εξαιτίας της παραβίασης της εθνικής νομοθεσίας περί προσωπικών δεδομένων (Data Protection Act 1998). Αξίζει να σημειωθεί οτι το εν λόγω πρόστιμο ήταν το μέγιστο δυνατό που μπορούσε να επιβληθεί σύμφωνα με τις διατάξεις της τότε ισχύουσας νομοθεσίας.
Η τρίτη μελέτη oλοκληρώθηκε σε συνεργασία με την ομάδα μελετών DEMOS και έχει τίτλο “DEMOS report – The future of political campaigning”(άτυπη μετάφραση Μελέτη της DEMOS – Το μέλλον των πολιτικών εκστρατειών). Η εν λόγω μελέτη αναλύει τρέχουσες και μελλοντικές τάσεις όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο διάφορα δεδομένα χρησιμοποιούνται κατά τη διενέργεια πολιτικών εκστρατειών.
Ακόμα, η μελέτη περιγράφει τις μεθόδους που είναι ευρέως γνωστές στον τομέα της διαδικτυακής διαφήμισης και εξηγεί τον τρόπο με τον οποίο οι εν λόγω μέθοδοι χρησιμοποιούνται ήδη για πολιτικές εκστρατείες ή δύναται να χρησιμοποιηθούν στο άμεσο μέλλον (περίοδος 2-5 ετών). Τέλος, παραθέτει τους κινδύνους και τις προκλήσεις που απορρέουν από την ανάλυση δεδομένων με σκοπό την πολιτική εκστρατεία.
Θες να μάθεις περισσότερα για σχετικά ζητήματα; Ρίξε μια ματιά στα ακόλουθα άρθρα της Homo Digitalis: