Ο δημοσιογράφος Γιάννης Παπαδόπουλος σε άρθρο του για την εφημερίδα «Η Καθημερινή» καταπιάνεται με τις πρόσφατες αποκαλύψεις για το «Active Listening», τη λειτουργία «ενεργούς ακρόασης» της διαφημιστικής εταιρείας Cox Media Group.
Συγκεκριμένα, σε εταιρική παρουσίαση με την οποία προσπαθούσε να προωθήσει τη λειτουργία αυτή στους πελάτες της, η Cox Media Group υποστήριζε ότι θα μπορούσε να «κρυφακούσει» συνομιλίες χρηστών κινητών τηλεφώνων και άλλων έξυπνων συσκευών και με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης να δημιουργήσει στοχευμένες διαφημίσεις. Στο υπάρχον πελατολόγιο της Εταιρίας συμπεριλαμβάνονται μεγάλες εταιρίες τεχνολογίας, μεταξύ των οποίων η Facebook, η Google και η Amazon.
Η Λαμπρινή Γυφτοκώστα και ο Λευτέρης Χελιουδάκης παραχώρησαν δηλώσεις για τη Ηοmo Digitalis στον δημοσιογράφο αναφορικά τόσο με τις ρυθμίσεις του κινητού μας τηλεφώνου, όσο και με τις προκλήσεις που ανακύπτουν για την προστασία των προσωπικών δεδομένων και της ιδιωτικότητας των χρηστών μέσα από τα dark patterns που χρησιμοποιούν οι τεχνολογικοί κολοσσοί.
Ευχαριστούμε πολύ τον δημοσιογράφο για το ενδιαφέρον του στις θέσεις μας. Μπορείτε να διαβάσετε το άρθρο του εδώ.
Σε σχετικό άρθρο-άποψη που φιλοξενεί η εφημερίδα «Η Καθημερινή» που συνυπογράφουν η κ. Λίλιαν Μήτρου, καθηγήτρια Πανεπιστημίου Αιγαίου και κ. Βασίλης Καρκατζούνης, υποψήφιος διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αιγαίου, φιλοξενούνται σημαντικές παρατηρήσεις αναφορικά με τις προκλήσεις που ανακύπτουν από την εφαρμογή της νομοθεσίας στο σύνθετο περιβάλλον της online διαφήμισης. Μπορείτε να διαβάσετε το άρθρο εδώ.
Τέλος, θυμίζουμε ότι ήδη από το 2020, η Homo Digitalis έχει προχωρήσει σε στρατηγικού χαρακτήρα νομικές δράσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο με καταγγελίες μας κατά της Google και της IAB Europe στο πλαίσιο των παρεμβατικών πρακτικών τους στοχευμένης συμπεριφορικής διαφήμισης. Οι υποθέσεις μας εκκρεμούν ενώπιον της Ιρλανδικής και της Βελγικής αρχής αντίστοιχα και αναμένουμε σύντομα την έκδοση σχετικών αποφάσεων. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα εδώ.